fredag den 25. januar 2013

Muffedisse til mor.


Min mor blev rigtig glad for Fo´posen, og hun er glad for rosenmønstret,
så da hun nævnte, at hun også frøs på hænderne, så tænkte jeg videre.

DSC05498

Som bund har jeg brugt “Dansk Pelsuld”.
Rosenmønstret er strikket I “Drops Delight”, som er superwashbehandlet,
så det kan bruges til sokker.
Jeg tænkte, at hvis jeg filtede det let, så ville rosenmønstret træde mere frem
-og det gjorde det skam også.
Jeg er meget tilfreds med resultatet.
Se, jeg kunne jo godt have strikket det I hånden
-men det gjorde jeg altså ikke!

DSC05500

Hestetømmen, så hun kan have den om halsen,er også strikket på maskinen.
Hu – hej som det  gik hurtigt.
FAKTA:
Garn yderpose: Dansk Pelsuld/Drops Delight
Sp 8 – 110 masker – 176 rækker.
Garn inderpose: Cashmere/uld fra “Garnudsalg.dk”
Sp 4 – 110 masker – 176 rækker.
Hestetømme: 6 masker sp 6. Den er ca 120cm lang.
De to dele er syet sammen og der er yderligere et filtet lag af pelsuld imellem.

DSC05519

Jeg har syet mit navnemærke I, og den er sendt til Sønderjylland.
Nu glæder jeg mig til at høre, hvad hun synes om den.

2 kommentarer: