fredag den 30. november 2012

MAPLE


Jeg er jo med I en lille strikkeklub.
Vi mødes den første mandag I måneden I et par timer eller tre,
og så får vi snakket og kigget og mærket på garn
-og hvis der er en, som har en opskrift en anden kan bruge
-så bytter vi  - herligt arrangement!!
Sidst vi besøgte Anne-lise, sad jeg og kiggede I hendes opskrifter,
og stødte på denne her,  den faldt I dén grad I min smag
-og jeg fik lov at låne den med hjem .
For efterhånden mange år siden, købte jeg garn og opskrift til
Lavender, men jeg fik den aldrig strikket, det var en fejldisposition
syntes jeg.
Maple strikkes med samme garnsammensætning, og der var nok
ifølge opskriften.
–Godt så!
Nu er den færdig, og jeg er så glad for, at jeg brugte garnet til den
I stedet for til den anden.

DSC04916

Der er selvfølgelig syet mærke i.

DSC04921

-og knappen, dén har jeg købt af Birthe Sahl da jeg var til Uldfestival
I Saltum.

DSC04919
FAKTA:
Opskrift: “MAPLE” fra Amimono
Garn: Alpaca fra Isager 200gr + Spinni fra Isager 150gr – strikkes sammen
P: Kanter I rib 3,5. Glatstrikning 4,0
Ændringer: Jeg har fulgt opskriften uden problemer af nogen art, men udeladt
knaphullet – jeg vil hellere selv bestemme, hvor den skal lukkes – alt efter
hvad den bliver brugt til.
Jeg er meget glad for den, den er elegant og garnet er lækkert .
Den er et rigtig godt alternativ til et sjal.

16 kommentarer:

  1. Smukt arbejde!
    Hvilken alpakatype har du brugt sammen med Spinnien?

    SvarSlet
    Svar
    1. Taak :-)
      Det er dén Alpaca som løber 500m/100gr.

      Slet
  2. Sikken hyggeligt snevejr her på din side!
    Når bare jeg ikke skal ud at køre i det ;-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtigt - det er pænt men ubekvemt.

      Slet
  3. WAU den er skøn,super flot.
    Farven er så fin.

    Nu er du skyld i den MÅ på min vil gerne strikke liste ')))

    Yt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den skyld kan jeg godt bære Yt - du bliver glad for den ;-)
      og hver gang du putter dig i den, kan du jo sende mig en venlig tanke.

      Slet
  4. Maple er virkelig et skønt stykke anvendeligt strik jeg har fornylig købt opskrift til den......din model er bare blevet flot :-)

    God weekend.
    Jane

    SvarSlet
  5. Jeg glæder mig til at se din udgave af den, det er en rigtig god model.
    God week-end til dig også:-)

    SvarSlet
  6. Hvor er den dog blevet smuk, den må vist på min ønskeliste også :)

    SvarSlet
  7. Hold da op hvor er den flot !
    spændende model - og flot farve.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  8. Den ser faktisk rigtig dejlig ud, sår den ikke hænger på den supertynde model som bruges i bogen.
    Nu er den pludselig blevet noget påtrængende på min TD liste.

    SvarSlet
  9. Hvor er den smuk - og i den farve kan man rigtig se de fine detaljer :-)

    SvarSlet
  10. Den kunne jeg godt tænke mig at strikke, ved du hvilken af hendes bøger jeg kan finde den i. Bibliotektet har den måske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helen, jeg tror ikke den er i en bog.

      Slet
  11. hej Mona. Jeg vil gerne bytte opskrifter med dig. Kan vi finde ud af det. Med venlig hilsen anita dahl

    SvarSlet