torsdag den 22. november 2012

RILLEPONCHO


Jeg kan godt lide, at have et strikketøj liggende, som er så ukompliceret
at selv jeg, med min elendige hukommelse, hurtigt kan finde ind I igen.
Sådan et strikketøj, som man næsten ikke behøver at kigge på når man strikker
- bare ret og vrang -  og så derudaf …
Jeg havde længe haft kig på Else Schjellerups “Rilleponcho”, og sidste år,
da Ann og jeg var ude hos “Hønsestrik” købte jeg mønsteret.
Side 1
Man kan kun købe mønsteret sammen med garn, men jeg vidste lige hvilket
garn jeg ville strikke den I ( noget jeg havde hjemme på hylderne), så jeg
“luskede” lidt, og købte kun garn til børnemodellen, som er på samme mønstreark.

For efterhånden mange år siden, havde jeg  Gotlandske Pelsfår, og den uld jeg
klippede af dem, fik jeg spundet.
Det var noget af det garn jeg ville bruge,  og – viste det sig – der var nok !!
“Majet heldigt Smile
Jeg har strikket på ponchoen sådan en gang imellem, men pludselig syntes jeg,
at den skulle være færdig, og det er den så nu.

DSC04778
Jeg har strikket kraven fast på ponchoen, det behøver man ikke at gøre.

DSC04781

Jeg synes den er blevet     -     ja   -    elegant !  -  jeg er glad for den Smile
og den var meget nem at strikke .
FAKTA:
RILLEPONCHO : design Else Schiellerup
Garn: Gotlandsk Pelsgarn (den tynde)
Strikket med to tråde på p.5,  passede det med opskriftens strikkefasthed.

DSC04783

14 kommentarer:

  1. Jeg synes den er rigtig lækker, og garnet er smukt:-) Den kunne altså meget nemt friste mig til næste projekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lad dig bare friste Charlotte :-)

      Slet
  2. Jeg synes den er rigtig lækker, og garnet er smukt:-) Den kunne altså meget nemt friste mig til næste projekt.

    SvarSlet
  3. Ser rigtig lækker ud. Du har ret, det er dejligt med strikketøj som man kan strikke på uden at " tænke".

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at blive udfordret, men det er nogengange også dejligt at være fri:-)


      Slet
  4. Den er rigtig lækker i en skøn farve. Det må da blive en yndlingsmodel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kan jo bruges til "alt" den der grå - det kan jeg godt lide :-)

      Slet
  5. Åh, hvor ser den blød ud. Lige til at putte sig i en kold vinteraften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo lige det den er Kirsten :-)

      Slet
  6. Lækker, lækker!
    Enkel, flot og funktionel.

    SvarSlet
  7. Smuk, må helt sikkert være en klassiker - glæder mig over at strikken er nem og lige til, lige noget for mig.... Tror på at vi skal have et strikke tøj, til enhver situation, og gribe det der falder os for...
    God dag :)

    SvarSlet
  8. Nej, hvor er den smuk i al sin enkelhed - den opskrift må jeg se at få i hus :-)

    Det er også et par fantastisk skønne huer, du har fået lavet - sikke fine mønstre :-)

    SvarSlet
  9. En skøn model jeg er også stor fan af Else Schjellerups modeller men kan ikke rigtig med hendes Garnvalg som jo desværre hører med til opskriften.....du fandt dog en snedig lille udvej......:-)
    En model der helt sikkert skal på pindene her.
    Jane

    SvarSlet
  10. Kære Mona

    Har du en mailadresse som jeg kan skrive til dig på?
    Min er: charlotte.frank@live.dk

    MH Charlotte

    SvarSlet