torsdag den 18. august 2011

Hibiscus Syriacus


Jeg vil  rigtig gerne vise denne smukke busk frem.

Hibiscus Syriacus



















Den kan godt være lidt frostfølsom, men her har den fået en krog, som den godt kan lide.
Mellem trappen og udestuen, med næsen mod syd.
Den vokser og gror så det er en lyst.



















Her er en u-udsprunget knop.



















-og her et “nærgående” billede af blomsten i sin fulde pragt.

Den dufter ikke – men alligevel!

bierne elsker den – og hvepsene

 – og jeg!!

8 kommentarer:

  1. Det må kunne kaldes priviligeret, at gå sin morgentur forbi sådan en busk - heldige dig.

    SvarSlet
  2. Hvor er den smuk.
    Jeg kan godt forstå, du ææælsker den.

    SvarSlet
  3. Det er da et ualmindeligt flot eksemplar du har dér :-))
    Den ser ud til at stortrives. De er meger smukke. Jeg har selv et par stykker, men ingen blå (endnu).

    SvarSlet
  4. Ja, Sigrid, jeg føler mig i det hele taget priviligeret når jeg går i min have - det er jo en god ting.
    Kirsten, jeg er vild med den blå.

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot. Jeg har også sådan en på min nye "haveplan", og efter at have set dine billeder, er jeg da bare helt opsat på, at det skal ordnes i år :-)

    SvarSlet
  6. Den er så smuk Mariann. Og så blomstrer den nu, hvor der ikke er så blomsterrigt i haven som der har været.

    SvarSlet
  7. Ja jeg er nu også glad for mit skravlede eksemplar med 7 blomster. Bare vent til næste år!
    Kirsten

    SvarSlet
  8. Lidt har også ret Kirsten. Jeg glæder mig til at se den næste år.

    SvarSlet