torsdag den 13. juni 2013

Cabaret


Jeg er jo vild med garn
-og helt vild med billigt kvalitetsgarn !
- derfor har jeg en masse små partier af forskelligt garn,
resttilbud fra kurven uden for garnforretningen.
Jeg prøver at lade være, og det lykkes næsten,
for det er  lidt irriterende med de der småportioner
som kun kan bruges til børnetøj.
MEN, jeg har altså en del liggende stadigvæk,
og da jeg så denne model fra Karen Noe,
øjnede jeg en chance for at få brugt noget dejligt
hørgarn I forskellige farver, som jeg engang “fandt”.
Den halvfærdige bluse, har ligget I min strikkekurv
siden efteråret, hvor temperaturen sagde “ULD”
Men nu siger temperaturen  “BOMULD” og “HØR”,
og så blev den ellers gjort færdig I en ruf.

DSC07346

De lilla farver er dem jeg har “fundet” forskellige steder.
Den mørkegrå er resten af en afdød “Ballonkjole”
(som jeg bestemt ikke har opgivet – kun hørudgaven)

DSC07348

FAKTA:
Model: Cabaret design Karen Noe
Garn:Linea hør fra Karen Noe,
der er brugt ca 200 gram mørk grå og ca 70 gr af hver lilla.
P: 3 1/2
Ændringer: Jeg har fulgt opskriften,
men ærmerne har jeg strikket lidt længere end anvist.
Tifreds eller ej: Det er en sød model,
og jeg synes de langsgående striber “gør noget godt”  for mig Winking smile
Jeg er vild med hørgarnet, og vild med farverne,
ikke fordi det er særligt godt at strikke med (det deler sig)
men når modellen er færdig og vasket, så er det bare
“Kvallivare”  - nyt ungt udtryk – tror jeg
-og det er dejligt behageligt at have på I sommervarmen.

14 kommentarer:

  1. Hvor er den fed din trøje
    Kan se mange muligheder for at nedbringe lageret med denne også med lange ærmer

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er mange variationsmuligheder i den model.

      Slet
  2. Det er en fin bluse, og en god ide til os andre der har garn rester.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at kunne inspirere andre ;-)

      Slet
  3. Hvor er den fin.
    Dejligt at få brugt nogle rester.

    Yt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er jo en del efterhånden - rester altså!

      Slet
  4. Hvor er den flot og sommeragtig, og dejlig brugbar, selvom varmen holder en lille pause.
    Jeg får også - alt for ofte - købt lækkerier når det er billigt, og har en million gode idéer, men har næsten altid for lidt garn:-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det der er så irriterende, men så lige pludselig er den der jo - den rigtig gode ide ;-)

      Slet
  5. super flot!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  6. Dejlig bluse - og altid dejligt at få ideer til hvad man kan bruge sine "smågarner" til.

    SvarSlet
  7. Den er super flot. Og skønt at få brugt nogen rester ;o)

    SvarSlet