søndag den 6. oktober 2013

Fanø

Jeg har jo været til Strikkefestival  på Fanø,
og jeg syntes det var en dejlig oplevelse.
Vi var fire fra strikkeklubben, som havde lejet et sommerhus.
Ann og jeg tog tidligt afsted om fredagen, for at undgå for meget kø.
Vi vidste jo godt, at der ville være kø!
Det bliver der, når over 10.000 mennesker skal færges over på en lille ø
I løbet af 1 dag.
Der var sat en ekstra færge ind , og begge færger sejlede I pendulfart hele dagen,
De sejlede også væsentligt hurtigere end de plejer – sådan lidt speed-bådsagtigt Winking smile
Lørdag morgen tog vi tidligt til Sønderho Skole. Klokken 9.30 så der sådan her ud.

Ikke ret mange mennesker, og rig lejlighed til at få studeret de forskellige stande.

Gavstriks stand.
Jeg gik bagefter hen på Sønderho forsamlingshus, hvor der også var god plads til at kigge og røre.
Senere på dagen vendte jeg tilbage, og da så det ganske anderledes ud. Folk blev
lukket ind efterhånden som andre gik ud, og der var kø udenfor.
Lørdag aften var der festmiddag I Fanøhallen, hvor vi blev bespist og underholdt
og fik hilst på og snakket med andre strikkere. Det var et fantastisk skue, med alle de
varationer af skønt strik.

Jeg tog først hjem om tirsdagen, og fik derfor oplevet Fanø uden 10.000 strikkere.
Vi fik besøg af en fasankok, og kørte og gik en tur ved stranden – fantastisk strand!

Der var folk som ledte efter rav I tangen. Vi kiggede også, men fandt intet.

Jeg kørte hjem tirsdag formiddag, Ann blev I huset resten af ugen.
Tak Ann, for nogle dejlige dage på Fanø.
Jeg vil gerne til Fanø igen Smile

1. Ingen tvivl om at Fanø var en god oplevelse - også selvom der til tider var lidt for meget kø. Også en god ide at give sig selv et par ekstra dage i ro og mag til at nyde øen. Har du set, at der kommer program om Fanø med Anna og Anders i morgen aften kl. 20 på dr1 ?

1. Ja, jeg har set at de sender fra Fanø, gad vide om de skal spise kanin - dem var der godt nok mange af.

2. Ja, der er dejligt og jeg var ret ked af, kun at være der på endagstur - det hele bliver meget komprimeret på en enkelt dag :-) Det må være dejligt at have nogle ekstra dage, ligesom det er stor fordel at kunne besøge standene på tidspunkter udenfor "myldretid" :-) Flot billede af fasankokken :-)

1. Det var rigtig dejligt at opleve øen både med og uden 10.000 strikkeglade mennesker. Ja, ham kokken ville gerne fotograferes - eller også ville han fodres ;-)

3. Ja jeg syntes også det var en rigtig god oplevelse, trods kø. Alt blev afviklet flot, og en pause i køen kunne jo passende bruges til at studere alt det flotte strik der blev luftet :-)
    Det lyder hyggeligt med ekstra dage på øen.

1. jeg glædede mig også over alt det smukke strikværk som blev båret rundt på Fanø den week-end, og oplevede også et par gange at høre designerens glæde, når hun så et af sine designs blandt gæsterne.

4. Nå, så fik du mig alligevel!
    ;)
    Selv tak for nogle dejlige dage med dig og Fanø :)