søndag den 8. maj 2011

Blæsten

Blæsten kan man ikke få at se
det der ikke noget at gøre ved,
Men når møllen rigtig svinger
rundt med sine store vinger,
så det let at gætte at det blæser.

Blæsten kan man ikke få at se,
det der ikke noget at gøre ved.
Men når støv og visne blade,
flyver rundt på vej og gade,
så det let at gætte at det blæser.

Blæsten kan man ikke få at se,
det der ikke noget at gøre ved.
Men når alle vimpler vejer
og når alle skilte svejer,
så det let at gætte at det blæser.

Blæsten kan man ikke få at se,
det der ikke noget at gøre ved.
Men når luften rigtig suser
og når alle træer bruser,
så det let at gætte at det blæser.




- og det gør det, altså blæser!!
Det er en syd-ost!!.
Heldigvis er det ikke ret tit, vinden kommer fra den retning, for der er ingen steder her på matriklen , hvor man kan sidde i læ udendørs i dag.

3 kommentarer:

  1. Den er så sød, den sang. Jeg havde helt glemt den.
    Sådan blæste det også igår. Jeg var ved at få en hjernepustning af at sidde i gården og strikke, mens jeg ventede på børn, svigerbørn og barnebarn.

    SvarSlet
  2. Ja, det suser godt i disse dage - og hvis man kommer til at sidde i skygge, så er det altså koldt - men bare solen skinner, så kan jeg finde mig i meget ;O)
    Kh Karen

    SvarSlet
  3. Jeg har heldigvis min havestue - jeg eeeelsker min havestue!!

    SvarSlet