mandag den 20. juni 2011

Haven


Da vi kiggede på huset i 2002, så det således ud.
Billedkvaliteten lader noget tilbage at ønske, men det er en kopi af avis-annoncen.
Her kan man se, hvordan haven så ud da vi overtog den.

                               2002

Nu er vi i 2011, og når jeg stiller mig nogenlunde samme sted, ser her sådan ud


                                2011



Lige nu, står rosenbuerne smukkest med "Gerbe Rose" i fuldt flor.
Roserne i den første og sidste bue, er "Awakening".
"Awakening", er "New Dawns" "moder". Det syntes jeg, var meget sjovt, så jeg valgte den, frem for "New Dawn" - det har jeg fortrudt!!
"Awakening" har mange, rigtig mange torne, den er ikke til at komme til uden at blive revet til blods, men blomsterne er nu smukke - og de dufter.
Her er det "Gerbe Rose", som er ved at dække buerne.

Det valg er jeg til gengæld meget tilfreds med. Rosen har et meget grønt, sundt udseende løv. Den blomstrer hele sommeren med et væld af roser, som bliver ved med at blomstre indtil frosten bider dem.
Den dufter dejligt.

4 kommentarer:

  1. Det er en fantastisk have I har fået lavet i løbet af få år. De sidste tre år har vores have også gennemgået en stor renovering, som jeg på et tidspunkt vil vise på bloggen. Vi har bl. a fået lavet en lang sti, hvor vi også har tænkt at lave et espalier med roser ligesom dit, så dine billeder er blevet nærstuderet:-)

    SvarSlet
  2. You are wellcome! - det er dejligt at lade sig inspirere - og at inspirere.
    Spørg endelig, hvis der er noget du gerne vil vide.
    Jeg glæder mig til at se, hvad I laver i haven.

    SvarSlet
  3. Det er sjovt at se "før" og "nu". De mennesker der har boet i huset før jer, har ikke haft megen fantasi hvad angår haveindretning - hvor kedeligt kan det være. Græs og en flagstang. Jeg ser den samme tendens i det boligområde i Middelfart hvor Jesper bor. Der er de fleste haver bare græs og ingen flagstang. Dejligt at være udstyret med et "grønt gen".
    Kirsten

    SvarSlet
  4. Dem der havde huset før os, glædede sig til at flytte et sted hen UDEN have - det forklarer jo en del! Jeg fandt nu heller ingen glæde i haven, som de havde lavet den, tværtimod, jeg blev lidt ked af det, når jeg gik rundt i den. Sådan er det heldigvis ikke længere.

    SvarSlet