tirsdag den 7. juni 2011

Strikkeaften i Haven

Med en ildevarslende buldren oppefra, gik jeg i går eftermiddag, og gjorde klar til strik-komsammen i havestuen.
Jeg havde forestillet mig, at vi kunne sidde ude under parasollen, men det turde jeg alligevel ikke satse på, sådan som det buldrede!

Dem der kom fra Randersegnen, kunne berette om massive regnbyger. Dem har vi endnu til gode her i Hobro - men varmen, dén havde vi!


Så sad vi ellers, elleve strikkeglade mennesker, og hyggede os i det grønne.

Der blev strikket strømper på tynde

pinde

















Her blev jeg lidt forstyrret i redigeringen af billedet, for jeg fik lige øje på de smarte sko!!

















Bent fik hæftet de sidste tråde på sit smukke "Shawl"
- Jeg fik lov at tage billeder af det, selvom det jo endnu ikke er blokket ud - det kommer måske med næste gang?
Næste projekt er allerede godt på vej.

"Smolder"

















Begge sjaler er fra "The fine line" af Grace Ann Farrow.

6 kommentarer:

  1. Dine billeder er et godt bevis på at der kan strikkes hele året.

    SvarSlet
  2. Ja, Mette, det kan der jo også. Der er heldigvis dejlige garnkvaliteter til alle årstider.

    SvarSlet
  3. Ja, tak for igår. Det var hyggeligt!
    Og tak for skønne og specielle teer!
    Skoene......ja, jeg fandt ud af, at de gamle sko passede til kjolen, så de skulle da luftes!

    SvarSlet
  4. De er så vakse de sko, Ann - og du bærer dem med ynde!!
    Selv tak for i går.

    SvarSlet
  5. En fantastisk hyggelig aften - mange tusind tak, Mona!

    SvarSlet
  6. Velbekomme Helen. Det var ret sejt, at du sådan kom cyklende!!

    SvarSlet