torsdag den 9. juni 2011

Night Owl

Da jeg i sin tid, skulle finde planter til den nye have, bestemte jeg, at et af adgangskravene i haven, skulle være duft.
Og det er også sådan, at de fleste blomster i haven dufter.
Nu er mine iris ved at synge på sidste vers.

Jeg har længe nydt duften fra:

Iris Germanica "Night Owl"


























Jeg har prøvet at lokalisere duften, og jeg kom til "chokolade", men så var Laura på besøg, og hun sagde straks " den dufter af marcipan" - og det er også rigtigt.
Måske kan det godt lyde lidt småvammelt.
Det synes jeg nu ikke det er, man behøver jo ikke at stå med snuden nede i blomsten hele tiden!!

Så er der denne her:
Desværre har jeg ikke navnet på den, men det er også en Iris Germanica.
Den er gul, og den dufter dejligt af citron!


Denne Iris germanica,med det lyseblå skæg, dufter af viol.




Mine Iris Germanica, blomstrer i en lille måneds tid.
De er ikke sumpplanter, de kan godt lide almindelig god havejord.
Jeg tynder ud i dem hvert år, men det er også nemt nok. Hvis jeg havde flere tdr.land, ville jeg bare lade dem gro!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar