mandag den 26. september 2016

Solsikke

Så er Solsikke færdig og afleveret i rette tid.
Det var sandelig et nemt strikketøj - og hurtigt !

 

Min strikkefasthed passede. 
Jeg lavede strikkeprøve, og det var helt ok.
Louises livvidde er 74 cm, det svarer til en str small ifølge opskriften.
Der står at der skal strikkes 9 bieser til str small.
Da jeg havde strikket 6 bieser, strikkede jeg den sammen, 
og så ringede jeg efter Louise, så hun kunne komme og prøve den - heldigvis :-)
- for ellers skulle jeg have trævlet op, og det er jo ikke særligt sjovt.
Linningen skal foldes sammen, så der bliver en løbegang til elastikken.
Louise var ikke meget for den der tykke linning lige på maven - hm!
Jeg fandt i en hobbyforretning noget smykkeelastik. 
Det syede jeg ind i maskerne på linningen - 12 rækker 74 cm elastik.

 

Det virkede rigtigt godt, og der kom ingen rynker. 
Det må der nemlig heller ikke være.
 
Louise 40 år.

 


Louise for 40 år siden
- også dengang i hjemmestrik.

 


FAKTA:
Opskrift: Solsikke fra Annette Danielsens bog Blomsterstrik
Garn : Højlandsuld  100 gram og Alpaca 150 gram fra Garnudsalg.dk
Tilfreds eller ej: Den var aldeles ukompliceret at strikke.
Louise er glad, og så er jeg også.

8 kommentarer:

  1. Dejlig pige ... på begge billeder! Fiks løsning med elatiskken i taljen. Ikke noget tykt / rynket til at ødelægge helheden. Den sidder bare flot.

    SvarSlet
  2. Tak :-) Jeg er også meget glad for hende :-)) Nej, der er ikke ret mange piger, der gider have sådan en dobbelt strikket kant lige på mavsen.

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot og klædelig på den ugen dame :-) Superflot farve !

    SvarSlet
  4. Meget flot og klædelig til den skønne model. EN rigtig god løsning i linningen. Den må jeg huske:-)

    SvarSlet
  5. Hvor sjovt med hjemmestrik før og nu :-) Den nederdel er da blevet total skøn og klæder hende så godt - smart løsning, du fandt på :-) Og tillykke med hende :-)

    SvarSlet
  6. Solsikke er bare så smuk ! og helt perfekt som du fik den til at passe. Den klæder hende også perfekt.

    SvarSlet
  7. I original opskrift står der 100 g Isager alpaca 1
    150g Isager Higland Woll
    50 g Twinni Tweed
    har du gjort omvendt eller er det en tryk fejl!
    På forhånd tak Emma Kjær

    SvarSlet
    Svar
    1. Der må jeg blive dig svar skyldig, men umiddelbart tror jeg at opskriften har ret ;-)

      Slet