lørdag den 12. marts 2011

Kartoffelwoman

De Natter-gale, har ikke levet forgæves :o)
Inspireret af det gode vejr i sidste uge, har jeg været på planteskolen for at købe læggekartofler.




Jeg dyrker nemlig kartofler!!
Det er der jo rigtig mange mennesker der gør. Men jeg dyrker mine i poser i drivhuset. Det er rigeligt med 2 kilo læggekartofler til os, for det er kun de helt tidlige jeg er interesseret i. Resten af tiden køber jeg mig til dem.


Tænk, at de små spirer, kan blive store planter som disse:


Når jeg lempede planterne ud, kunne jeg "plukke" kartoflerne, og så kom de tilbage i potten igen.


Disse billeder er fra slutningen af Maj 2010, så så tidligt er det jo heller ikke. Men det er en stor fornøjelse for mig, at plukke mine egne hjemmeavlede kartofler.


Uhmm, hvor jeg glæder mig til igen at sætte tænderne i sådan nogle, med smør ( rigeligt smør!!) og salt.

2 kommentarer:

  1. Ja, det er bare så smart!
    Hvor får du de sorte plastposebeholdere fra?

    SvarSlet
  2. Man kan købe dem hos haveselskabet, og sikkert også andre steder. Men det er også fint at bruge store plastpotter, som den på billedet.

    SvarSlet