tirsdag den 20. marts 2012

Bredbånd


Så er Lauras “Bredbånd” færdig.



















Jeg synes den er helt vildt sød, den dér “snydesnoning”, som Bente Gejl kalder den et sted.

Den er sjov at strikke. Man kan lave snoningerne over det antal rækker man har lyst til.

Her er de lavet over seks rækker.

Jeg har prøvet at lave den over to rækker, det ser også sødt ud.

Man starter med snoningsbåndet, og samler derefter maskerne til skød og bul op.





















Jeg var lige lidt for hurtig og læste ikke hele opskriften igennnem først.

Da jeg havde strikket et godt stykke på skødet, og der var ved at være det antal striber der skulle være, syntes jeg jo godt nok det så lidt kort ud.

Det var det også, for jeg havde overset, at hver stribe går over fire pinde og ikke to.

Jeg fortsatte nu med de to-pindede striber og gangede med to, og jeg er tilfreds med resultatet.
































-og der er selvfølgelig syet mærke i.

Nu glæder jeg mig til, at Laura kommer, så jeg kan tage nogle billeder med hende indeni.

FAKTA:
Opskrift: “Bredbånd” fra Gejlsk
Strikket på p.2 1/2.
Garn: Gejlsk bomuld/uld, der er brugt ca 200 gram.
Knapper:Knapart fra “Se Giraffen” I Hobro



12 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet enormt sød!
    Kraven er jeg vild med, og de mange knapper i mange farver, og faconen i A-form, og snoningsbåndet, og striberne, og farvesammensætningen, og, og ........
    Hvor er den skøn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke også - og så er mønsteret jo også i voksenstørrelse - hvis det sku´være:-)

      Slet
  2. Super fin trøje - den er også på min to-do liste og rykkede vist lige lidt op i køen ;-)

    SvarSlet
  3. fin trøje - også på min strikkeliste, men bliver nok delvis strikket på maskine tror jeg..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er faktisk i gang med en til, netop fordi jeg vil prøve mig lidt frem med maskinen:-)

      Slet
  4. Whau den er rigtig flot og det gør absolut ikke noget med de 2 pinde.;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helvig! - nej jeg synes heller ikke det gør noget:-)

      Slet
  5. Er netop igang med bredbånd til mit barnebarn, så et lille spørgsmål, har du ikke lavet halsen anderledes, eller er det mig der har læst forkert. mvh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne. Jeg mener ikke jeg har lavet halsen anderledes, men det behøver ikke nødvendigvis være DIG, som har læst forkert:-)

      Slet
  6. Hvor er den dog blevet flot også med de smallere striber. Det er sjovt at se en variation af den oprindelige model.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes også den er vaks med de smallere striber - og det er jo altid godt at sætte lidt "personligt præg" på sit strikketøj ik`?

      Slet