fredag den 2. marts 2012

Forårs-Frederik.



Ja, det plejer jo at være Sigfred Pedersens afdeling, men det kom lige til mig!!
Nu har Frederik været hjemme i 2 måneder, efter at have været forsvundet i 2 år og 3 måneder.
Han har fået flere ormekure, har fået renset ører og er blevet kureret for øremider.
Han har næsten tabt al sin pels, som i øvrigt var blevet helt brun.
Han har fået nulret ører og hale, så blodcirkulationen nu er vendt tilbage.
Det var på høje tid han blev fundet, han havde ikke klaret 14 dage mere.
Men nu spirer det og gror – også på Frederik.






























En ny fin pels dukker op, og han skal nok genvinde fordums storhed, selvom han jo er en halvgammel fyr – 12 år.
Han er meget glad for at være hjemme igen, og forsømmer ingen lejlighed til at fortælle det – selv om natten!!
I nat vågnede jeg ved, at han hoppede op i sengen til mig!! mens han spandt helt vildt meget.
Det har jeg  godt nok aldrig oplevet før.
Det var da meget hyggeligt, men det behøver nu ikke at blive en vane Frederik!
Her er han fotograferet da jeg havde hentet ham – kun skind og ben – uha!



11 kommentarer:

  1. Stakkels, stakkels Frederik!
    Hvor var det godt, han blev fundet og kom hjem, og hvor det dog går fremad med ham.
    Måske fortalte han dig i nat, at nu tror han også selv på det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nok det han gerne ville fortælle mig Ann.

      Slet
  2. En fantastisk historie(jeg læste dit gamle indlæg)! Og hvor er han dog en flot kat!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er stadig forundrede over at have fået ham tilbage, det havde vi slet ikke regnet med.
      Han er en meget statelig kat - og stor! - han elsker at lege med hunde!

      Slet
  3. Ja sikke en forandring. Dejligt.
    Vi har fået en "tilløbet" kat. Ikke særlig pæn, men sød og venlig. En stor killing, som vi satsede på nok gik hjem igen, men den vil åbenbart gerne bo her, så nu har vi to katte. Den mener åbenbart at den og jeg er venner, den render efter mig, når jeg er ude - og det er nu meget hyggeligt.
    Kirsten

    SvarSlet
  4. Den er nok blevet jaget hjemmefra af sin mor! I katteverdenen er der ingen nåde når ungerne skal flytte hjemmefra.
    Det er dejligt at få en ny ven!

    SvarSlet
  5. Skøn skøn kat, og godt for jer, at han er hjemme igen. Han skal nok blive fin igen.
    Har givet dig en award. Se mere om den på min blog.
    Hilsen Anni

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt han er hjemme igen.
      Tak for awarden Anni,jeg har skrevet en mail til dig:-)

      Slet
  6. Hvor var det godt i fandt Frederik igen.
    Vi har en kat som har adopteret os. Vi ved hvem der havde den før og de savner den ikke. Men vi er glade for den

    SvarSlet
  7. Ad uransagelige veje kom jeg her forbi - tror det var noget med strik - og læste din utrolige historie om Frederik. Som katteejer bliver man både rørt og berørt. Han fortjener sørme nogle gode år nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør han, og jeg gør hvad jeg kan, for at han får det:-)

      Slet